Monday, December 18, 2006

Soya Köftesi @ Vejetaryen Denemeler


İçindekiler

100 gr. Soya Eti
1 lt.su (soya eti için)
1 Orta Boy Soğan
3 Diş Sarımsak
Yarım bayat ekmeğin içi
İstediğiniz kadar maydonoz
Kimyon
Tuz

Sos için

Domates Rendesi
2 diş sarımsak
Zeytinyağı
Zeytinyağı'nın asidini alsın diye bir fiske şeker
Yeterince su

Yapılışı

Bu blogun ilk yazısında yapacağımı söylediğim soya kıymasından köfteyi bu akşamki akşam yemeği olarak düşündüm. Ancak markette soya kıyması bulmadığımdan 200 gr.lık paketler halinde satılan kuşbaşı soya etini tercih ettim. Ufak bir mutfak robotuyla kıyma haline getirebilirim diye düşündüm. Paketin üzerindeki tarife göre 100 gr. soya etine 1 lt. su ilave edip 5 dakika pişirdim, 15 dakika dinlendirdikten sonra süzdüm.Soğuyunca doğrayıcıma 1 orta soğan, 3 diş sarımsak, yeter miktarda maydonoz ve tuzu ekledim, kimyon konusunda elimi korkak alıştırmadım bu sefer. İyice malzemeler kaynaşınca ıslatıp suyunu sıktığıım ekmek içini ekledim. Soya etini birbirinden ayrılmayacak hale gelinceye kadar elimle de yoğurdum. Büyük yuvarlak şekiller verip 14 köfte elde ettim.(küçük yaparsanız 2, hatta obur olmayan 3 kişi doyar bu malzemeyle...) Tavada az yağ ile pişirdim. Tabağa alıp domates sosunu gezdirdim. Yıllarca hep Ayşe Tüter ya da diğer yemekçi teyzeler gibi maydonozla süsleme yapmak istemiştim, ortasına bir de maydonoz dalı oturttum.

Özeleştiri

1. Sosa kekik eklemeyi unuttum. Halbuki pek yakışabilirdi.

2. Soya etini uzun yoğurdum, çünkü yumurta olmadığından zor yapıştı. Vegan değilim ama yumurta tüketimimi azaltmaya çalışıyorum. Kullanmadım. Ekmek içi güzelce topladı ama tavada köftelerimin dağılmaması için çok uğraştım. Veganlar dağılmaması için ne yapıyor, araştırıp deneyeceğim. Bilenler yazarsa sevinirim.

Vejetaryenliğe geçişi düşünenlerin iişini kolaylaştıracak reklam filmleri:

1.Aytaç'ın Beyaz'lı sucuk reklamı- mide bulandırıcı bir ses ve aptal espriler-

2. Maret sosis reklamı-annesini sevdiği için değil, ona sosis yapması için şiir yazan büyümüş küçülmüş çocuklar, aynı reklam çocuk sahibi olmak gönüllü köleliktir alt mesajıyla doğum kontrolü için de kullanılabilir, besle-büyüt, velet sosise şiir yazsın, annesinin yüzüne bakmasın. -

3.McDonalds reklamı. Izgara başındaki stresli yüzler, her dediğinin sonuna "lütfen" eklettiren zorunlu nezaket gösterileri ve bilmemkaç defa yıkanan eller, marullar,patatesler.

Not:Veganlar-hiçbir hayvansal gıda tüketmeyenler- için uygun bir yemektir.

1 comment:

Anonymous said...

soğan kullanmak ve kıymanın suyunu iyice sıkmamak kıymanın yapışmasını zorlaştırıyor. ben soya köftesinde yumurta yerine un kullanıyorum. soğan yerine de hazır köfte haçlarından koyuyorum, onların içinde kurutulmuş ve toz haline getirilmiş soğan olduğu için yapışmasını engellemiyor. yalnız köfte harcı seçerken paketin üzerini iyi okumak gerek, bazılarında et aroması olduğunu gördüm.