Saturday, December 16, 2006

Yoğurt Çorbası @ Vejetaryen Denemeler


"Vejetaryen Denemeler" adı altında bir blog açma fikri aklıma et kullanılarak yapılan bir köftenin soya kıymasına uyarlanmış hali ile nasıl olabileceğini merak etmem sonucu oluştu, yani kendi etsiz yemeklerimi yaratıp pişirebilirim diye düşündüm. Çok sık güncelleyebileceğim bir blog olmamakla birlikte elimden geldiğince bir yaşam felsefesi olarak seçtiğim vejetaryenlik ile ilgili kendi üretimlerimi paylaşacağım. Bunun bana iki yararı olacak: Birincisi elimi yemek yapmaya ve daha da önemlisi yaratmaya alıştırarak becerimi geliştirmek, ikincisi ise fotoğraf çekme konusundaki bitmek tükenmek bilmez tutkumu tatmin etmek.

Tarif vermede çok başarılı olduğum söylenemez, zaten yoğurt çorbasını herkes pişirebilir. Annemden gördüğüm usulü ile ben de bugün bir koca tencere dolusu yaptım. Epeyce doyurucu olduğundan ekmeğe ya da ana yemeğe ihtiyaç duymadım ben. Üzerine kızdırılmış tereyağlı kırmızı biber gezdirmediğim ve ayçiçek yağı kullandığım için çok hafif ve bol nanesiyle pek lezzetli oldu.

İçindekiler:

1 yumurta
3 yemek kaşığı un
Yaklaşık 750 gr. yoğurt (evde ne yapacağımı bilemediğim 2,5 kg. yoğurt vardı ve bu çorba sayesinde değerlendirilmiş oldu. Yoğurt size bol gelebilir tahminimce ama ben yoğurt tadını ve çorbaya verdiği yoğun kıvamı çok seviyorum, üstelik bol bol çorbanız oluyor.)
3 yemek kaşığı şehriye(evde pirinç kalmadığından elimdeki arpa şehriyeyi değerlendirdim)
1 lt. içme suyu
Ayçiçek yağı
Nane
Kırmızı pul biber
Kimyon(bir fiske katınca oldukça güzel bir tat veriyor ama katılmasa da olur)

Yapılışı:

9 yaşında ilk çorbamı pişirdiğimde içine o kadar çok arpa şehriye atmıştım ki anneannem "Domatesli Şehriye Pilavı Çorbasıı olmuş bu!" diye dalga geçmişti. Pirinç konusunda yıllardır elimin ayarı hep kaçıktır. Son üç senedir iş başa düştüğünden kıvam tutturmayı başarabiliyorum. Yoğurt çorbası içinse önce çelik tencereye bir yemek kaşığı ayçiçek yağını gezdirdim ve yoğurdu koydum. Sonra 3 silme kaşık unu ve yumurtayı ekledim, boza kıvamına gelinceye ve topak kalmayıncaya kadar karıştırdım. Azar azar 1 lt. soğuk suyu ekledim, karıştırıp altını yaktım. Başından ayrılmadan sürekli karıştırdım ve içine şehriyeyi ekledim. Şehriyeler yumuşayınca ve çorba annemin deyimiyle göbek atmaya başlayıncaya kadar pişirip ateşten almaya yakın bolca nane ekledim. Bir 5 dakika da nane ile pişirip son olarak kimyon ve pul biber ekledim. Kızdırılmış yağ gibi pek lezzetli ama zararlı atraksiyonlara girişmedim. Kıvamı gelen çorbamı kırmızı kaseme aldım...Tom Waits dinleyerek kaşıkladım.

Not:Lakto-ovo(süt ürünleri ve yumurta tüketen) vejetaryenlere uygun bir tariftir.

3 comments:

Anonymous said...

Ya bu nasıl bir yazı kardeşim ya! Acayip oldum bi' an. Hem yemiş kadar oldum, hem de okurken türlü türlü duygulara sürüklendim... Ezgi yazılarına bayılıyorum ;)

linda said...

yavrucuummmm. oncelıkle kutlarım. yenı blogunu. hehe. neyse az once de eklemek ısteyıp once vazgectıgım yorumu sımdı eklıyım barı. eee tencereler mutlak ausdan gecırılmelıdır. herkesın haberı oldun. ozellıkle yogurt corbasında. pırıncler dıbıne tutumasın dıye.her kese afıyet olsun....

Ezgi said...

Lindacım, canikom püf noktası için teşekkür ederim. Sinir bozucu dibi tutan pirinç, bulaşığı ayrı dert.

Tacim, tam bekar yemeği, biliyor musun? Yapması da kolay. Yoğurt çorbasından nasıl duygulara sürüklendin bilmem ama ben de okuduğumda bir tuhaf oldum yazıyı. Hasta olduğum zamanlar geldi aklıma.

Ya bak sen benim serbest çağrışım duyuma hiç iyi gelmiyorsun...

Yazılara gelince...Bilmukabele, zaten biliyorsun.