Friday, January 12, 2007

Makarna İhtisası


Fotoğraf makinamız adi bir hırsızlık olayına kurban gittiğinden beri bu siteye birşeyler yazmak içimden gelmedi pek doğrıusu, yemek falan bahaneydi benim için ne yalan söyleyeyim. Mailbox'ıma Linda'nın tarifi düşmeseydi daha da gireceğim yoktu, hala ahh şu binayı çekmiştik seninle, bak şu kapıyı çok beğenmiş hemen fotoğraflamıştık... şeklinde eski sevgili muamelesi yaptığım bir kayıp sözkonusu olan ve bu blog da bana geçmiş mutlu günleri hatırlatıyor.

Lindacım kızma, kısa kesiyorum. Gelelim tarife. Şimdi Lindayla biz aynı evi paylaşırken ben zırt pırt grip-nezle olurdum, o da bana sıkma tarhana, mercimek, yoğurt çorbası falan hazırlayıp içirirdi. Hatta bir keresinde "Olum şu herife bak, süper lan!" derken düşüp ayağımı fena burkmuş, keklik gibi sekerek yürümeye başlamıştım, o esnada başımda gestapo gibi "ayağına şunu sür, yastık koy, fazla basma yere." demelerini unutamam. Bizim şaraplı yemekli gecelerimiz vardı efendim, son birkaç ay öncesine kadar hala da vardı ama hatun Alamanya'ya gitti, biraz sekteye uğradı. Benim siparişler bitmedi tabi, gelirken tekila getir, şarap getir, çikolata getir, onu getir, bunu getir diye başının etini yemeye devam ediyorum.

Tamam kızmayın, buyrun tarif...Makarna...Muhteşem kurtarıcı...Bir nevi ilah... Füzyon...Neden mi? Çubuk...ay pardon beyaz porselen tabak yanındaki chopstiklere dikkat. Sözü Linda'ya bırakıyorum.

makarna ıhtısası yaptığım Coburg dan sevgılerle.

makarna ve patates sosu.
malzemeler: ıstedıgınız cesıtte ve mıktarda makarna. 2 orta boy patates 1 adet sogan 2 dıs sarımsak bezelye - konserve garnıtur de kullanılabılır.ama patatessız. köri sosu kara bıber tuz Zeytin yağı ( tercihen ) hazırlanısı: efendim. once sosla baslıyoruz.baslamadan once sıcak su hazırlıyoruz. tavayı alıyoruz ıcıne bır mıktar zeytın yagını koyuyoruz.dıledıgımız ebatlarda kestıgımız (tercıhen cok kucultmeden ) soganı ve ıncecık dogradıgımız sarımsakları koyuyoruz tavaya. bır mıktar kavurduktan sonra mınık mınık dogradıgımız patateslerı ıcıne atıyoruz. bır kac kez tavada cevırdıkten sonra ıcıne bezelyelerı veya garnıturu dıledıgımız mıktarda eklıyoruz. sonra da tavadakı malzemelerı gecmıycek kadar sıcak suyu eklıyoruz.herhalde bır su bardagından fazla degıldır.köri yi serpıyoruz dıledıgımız mıktarda. sonra cok az tuz ve karabıber eklıyoruz ve pısmeye bırakıyoruz.suyunu cekıpte patatesler pısene kadar pısırıyoruz.( eger patatesler buyukse , henuz pısmemıslerse ve su bıttıyse cekınmeyın bıraz daha sıcak su ekleyın ) bu arada sosu hazırlarken makarnayı haslamıs olmamız lazım. ben yag veya tuz koymuyorum makarna suyuna. sorun olmuyor bence. sunum: sosu ve makarnayı yan yana koyuyoruz. çok da doyurucu oluyor. fazla karbonhıdratlı ama olsun. afıyet bal seker olsun.

Heheyyt, sizin böyle arkadaşınız var mı bakalım? Linda senin yemek tarifi vereceğin günleri de mi görecektim ya ben... Bak ne dicem...Bu sefer ben bi halt sandığım herifin tekini başka biriyle basiim, gene öyle deli gibi yemek yiyelim sen bir gel de... "Ya...şunu getir...Yok bunu da...Hmm onu da istiyorum...Yanında rakı...Yok şarap...İkisi de..." Ayiretten Schwarze Anna birası istiyorum. Ve de içemem ama o purodan da getir.

Ben de sana burdan pişmaniye yolliim...


1 comment:

linda said...

guzelım. boyle can sıkıcı olayları yasamadan gelbırlıkte yıne yıyelım ıcelım. nargılemızı tututrelım. yada ben tututureyım. neyse. ama sana brı seyler getırıcem mutlaka . sen hıcmerak etme.