Thursday, December 21, 2006

Krema Soslu Sebzeli Makarna @ Vejetaryen Denemeler


Sınavların bitişini kutlamak için kendme bir yemek pişireyim dedim, buzdolabı fare düşse kafası yarılacak denli boş olduğundan kış aylarının muhteşem kurtarıcısı olan iki sebzemin: kabak ve mantarın yanı sıra pahalı olmasına rağmen muhteşem rengine dayanamadığım kırmızı biber satın aldım. Bu malzemeyle güzel bir sebze sote yapılırdı, ayrıca biraz süt kreması ile güzel makarna sosu olabilir, içine belki biraz da zencefil katılırdı. Güzel bir öğle yemeği olabilir, birkaç aksesuarla akşam da yenilebilirdi. Aklımla bin yaşayıp pişirmeye başladım. Sonuç: Kremalı soslar iyi hoş ama ağır geliyor bana. Ama mantar kullanılan soslar içinde kremalı olan bir başka lezzetli doğrusu...

İçindekiler

Kişi sayısına göre uygun miktarda makarna
3 yemek kaşığı süt kreması
1 ad.büyük kırmızı biber
2 ad. sakız kabak
1 ad.kuru soğan
Mantar(ölçülü tarif veremem, göz kararı yetecek kadar diyelim)
2 diş sarımsak
1 fiske zencefil
Tuz
Zeytinyağı

Yapılışı:

Makarnayı diri kalacak şekilde haşladım. Süzdüm ama makarna suyunu dökmedim.(Varan bir:.makarnanın vitamini, mineralı vs. vs. Makarna sosunda kullandım suyunu zaten, varan iki:tasarruf tedbirleri) Sos tencereme(yalan ay, yok böyle bir tencerem, afilli olsun diye yazdım, ufak bir çelik tencereye yani) önce küp küp, minik minik doğradığım soğanı, soğanlar pembeleşince halka halka kestiğim kırmızı biberleri sonra da julyen doğradığım (lise stajımda şef ahçılara yaranmak için ilk öğrenmeleri gereken konulardan biri sebze-meyve kesim şekilleri olan arkadaşlarımın beceriksizlikleriyle zamanında çok dalga geçtiğim için jülyen terimini kaptım hemen. Sonradan onlar kavundan-kapuzdan sepet, domatesten gül, elmadan ağaç yapabilmeye başladılar, ben hala yemek konusunda yerimde sayıyorum.. Jülyen'in Türkçesi...Hmmm...Kibrit çöpü gibi doğramak demek) kabakları zeytinyağında kavurdum. Yumuşadılar, 3 kaşık süt kremasını ekledim, çok az makarnanın suyundan katıp çok da yumuşamayacak şekilde pişirdim. İçine tuz ve zencefil ekledim, maydonozları yıkayıp bıçakla değil elimle bölerek sosa kattım, en son makarna ile karıştırdım. Küçükken hiç hazetmediğim maydonozları tabağın etrafında halka yaptım, ortasına da krema soslu sebzeli makarnamı doyumluk koydum. Çok afiyet oldu.

Benden daha ciddi tarifler beklemeyin...Kapasitem bu kadarına yetiyor!

Öneri

Michael Tobias’ın “Acıyı Hisssetmek için kurban olmak gerekmez” üst başlığıyla Versus Yayınları’nın çıkardığı Öfkeadlı romanı.

Not: Lakto (süt ürünleri tüketen) vejetaryenler için uygun bir tariftir.

No comments: