Wednesday, October 29, 2008

Yeşil Mercimekli Kabak Dolması ile Fırında Mücver


Kabak, yeşil mercimek ve bulgur şu fani dünya üzerinde en çok sevdiğim şeylerden üçüdür. Bugün eski tarif defterlerini karıştırırken "Yeşil Mercimekli Kabak Dolması" diye bir yemek buldum. Dolmanın harcı yeşil mercimek, pirinç ve domatesten oluşuyor, içine bolca dereotu ve maydanoz ekleniyor. Ancak ben, pirinç yerine bulgur tercih ettim ve harcın içine 2 tane havuç rendeleyip nar ekşisi ile pişirdim.



Kabakları oyunca artan içten de anne usulü fırında mücver yaptım. İçleri rendeledikten sonra içine kaşar peyniri, 2 yumurta ve bol dereotu koydum. Beyaz un yerine de tam buğday unu ile kıvam verip fırına verdim. Hafif ve lezzetli bir öğün oldu.

1 comment:

Blogger Sofrası said...

Merhaba Vejetaryen Denemeler,

Sizi Blogger Sofrası’na davet etmek istiyoruz, ama size ulaşamıyoruz...

23 Kasım Pazar günü saat 10.00’da, Marmara Yelken Kulübü’ndeki Blogger Sofrası’na gelmeye ne dersiniz?

Blogger Sofrası, UNO’nun sizinle bir buluşması... Önce sizi soframızda ağırlıyoruz, sonra da sizin hikayenize konuk oluyoruz.

Ayrıntılı bilgi için: http://bloggersofrasi.blogspot.com